Playtesting

 

Hieronder vind je een link over een zeer interessant artikel. In het artikel worden verschillende test technieken uitgelegd die gebruikt zijn tijdens de productie van Killzone 3.

Deze technieken kunnen we bij onze game niet gebruiken, maar het geeft wel aan hoe belangrijk het is om je game te blijven testen. Op een gegeven moment wordt je als ontwikkelaar blind voor je eigen game. Omdat je de game zo goed kent zie je niet meer of het proces nog de goede richting op gaat. Door de game te testen zie je dit wel. Testers hebben een objectieve mening omdat ze het spel voor het eerst spelen en zien. Als ontwikkelaar werkt dit als  een groot voordeel.

http://bashers.nl/testing-killzone-hoe-usertesting-de-nieuwste-van-guerrilla-beter-maakte

Advertenties

Geplaatst op mei 15, 2011, in Inspirational games. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: